• Hopp til primær menyen
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til bunntekst

Debatt

  • Debattforsiden
  • Signert
Meny
  • Nyheter
  • Kultur
  • Sport
  • HA-bloggen
  • Send inn debattinnlegg
  • Hvordan debattere?
  • Kundesenter
HVA MENER DU? Vil du svare på dette innlegget? Trykk her.
Debatt
3 minutter lesetid

«Det motsatte av valgløfter for et parti som vaker rundt sperregrensa»

FOTO: Jo Kjetil Heggelund
Jan Einar Graff
Publisert: 11 mai, 2021 21:53
Oppdatert: 12 mai, 2021 09:46
Artikkelen er mer enn ett år gammel.

Har Hareide gått av skaftet? Sannsynligvis Hareides siste NTP som samferdelsminister, og på sin siste vakt før valget trår han til med “bommene på sidevegene settes i gang igjen til nyttår”.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Det er det motsatte av valgløfter for et parti som vaker rundt sperregrensa.

Tor Andre Johnsen forholder seg foreløpig helt rolig i båten. Mulig han fortsatt svelger ned champagnen fra feiringa for noen måneder siden.

Har lest et eller annet sted at det er et av mange EU-direktiver som sier at det ikke kan kreves avgift på sideveger. Stemmer det så har de vel hoppa elegant over det.

Slagsvold Vedum sier som kommentar at dette ikke skal skje. Og at han vurderer å senke avgifta generelt langs E6.

Alvorlig og kostbart for de som blir berørt her i Innlandet.

Så i samma slengen kaster han inn en brannfakkel om at Ringeriksbanen er vinnern i revidert nasjonalbudsjett. Ja vel. Hørt om vinnere før. Vinnere som fortsatt bare er i plangropa for gjennomføring og bygging.

Forgjengern Solvik-Olsen privatiserte og rev i stykker NSB og Jernbaneverket og lagde mange selskaper ut fra dem. Veldig viktig å skape BaneNOR og Jernbanedirektoratet med hopetall høytlønna direktører.

Som om ikke det var nok. Nå gir han ansvaret og kontrakta til regjeringas eget selskap – Nye Veier. Til å bygge jernbane.

Galskap satt i system. Så skal Nye Veier “forsyne seg” med fagfolk fra nettopp BaneNOR.

Trur det er på tide med rødgrønt skifte i september. 

Må jo få stoppa galskapen. Jernbanepakke 4 også.

Nå har jo “gullfuggern” GoAhead søkt regjeringa om økonomisk støtte fordi de ikke innfrir forespeila lovnader i inngåelse av kontrakt. For få reisende.

De fikk jo 40 millioner i bonus for punktlighet første kjøredag. Så behovet for ytterligere støtte burde være for tidlig å søke om.

Nå kommer snart SJ på banen med sin tåredryppende søknad.

Men tilbake til bomavgift på sidevegene. Det må stoppes.

Tips: tips@h-a.no
Telefon: 62 51 95 00
Kontakt oss: red@h-a.no

Sjefredaktør: Katrine Strøm
Digitalredaktør: Jan Morten Frengstad
Nyhetsredaktør: Rune Steen Hansen
Debattleder: Trond Svendsen
Fotosjef: Trond Lillebo

  • Email
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter

Kundeservice: Bestill abonnement // Omadressering // HA-kortet // Reklamasjon eller klager
Samtykke // Personvernerklæring // Om informasjonskapsler // Vilkår
Annonsér i HA: Bedrift / Privat
Logg inn på: eAvis // Mitt abonnement

HA Debatt © 2022 · Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media - hamarmedia.no

Personvern og cookies

Hamar Arbeiderblad er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene du ser og bruker.

Vil du endre dine innstillinger for kontakt? Her finner du dine samtykker

Les mer