(Nettavisen): Sondre kjøpte nylig to poser med Coop sin brokkoliblanding. Familien skulle ha det til middagen, men barna som liker best brokkolien i blandingen ble skuffet over posens innhold.

– Det var ikke noe brokkoli i posene. Kanskje en liten grønn spekk i den ene posen vi kjøpte. Det var jo litt spesielt, for det er brokkolien ungene vil ha. De pleier å pirke ut brokkolien og spise den, så det var jo litt kjipt, forteller han til Nettavisen.

Les Coops svar lenger ned i saken.

Han ønsker ikke å stå fram med fullt navn og bilde.

Sondre sendte en klage til Coop, hvor han fikk en beklagelse og et gavekort på 50 kroner. Coop uttalte seg ikke om dette var et problem som skulle fikses, eller hva som var grunnen til at han ikke fikk noe brokkoli i blandingene sine.

Frykter ny pakke uten brokkoli

Han setter pris på at konsernet valgte å beklage, men 50 kroner i gavekort var en skuffende erstatning. Sondre tror ikke at dette problemet vil løse seg, da han har registrert at Coop lovet å fikse problemet for to år siden.

– Jeg er sikkert ikke den første som har opplevd dette problemet, og jeg blir sikkert ikke den siste, sier han.

Og han har altså helt rett. For to år siden omtalte Nettavisen en sak om samme Coop-produkt, der Ola hadde samme problem.

Han hadde også fått en brokkoliblanding, nærmest uten brokkoli. Posen var imidlertid full av gulrøtter og blomkål.

Den gangen forklarte Coop at det var feil med maskinene som produserte brokkoliblanding, og at man enten fikk altfor lite brokkoli eller svært mye brokkoli.

Dette svarer Coop

Nettavisen har vært i kontakt med Coop ved kommunikasjonssjef Harald Kristiansen. Han forteller at det ikke er mange klagene på det nevnte produktet.

– Så langt i år har vi solgt over én million poser med brokkoliblanding, og kun fått ti reklamasjoner. Det er ti klager vi gjerne skulle sett oss foruten, men det kan skje tekniske feil som gjør at blandingsforholdet ikke er slik kundene forventer, skriver Kristiansen til Nettavisen i en e-post.

Han sier at Coop er eid av kundene, og at de jobber for at de skal være fornøyd med alle varene de handler hos dem. Han sier de skal forbedre seg når de opplever at blandingsforholdet i en slik pose ikke er som forventet.

– Vi ønsker å beklage overfor kunden som har kontaktet Nettavisen, og kunden får selvsagt nye produkter om han henvender seg til butikken vår, skriver Coops kommunikasjonssjef.